ماجراهايي ازكوبيده شدن سرمجلسي‌ها به طاق وعده‌هاي دولتي


یا فاطمه الزهرا

وبلاگ خبری ،فرهنگی و اجتماعی مسجد فاطمیه مهرجرد

ماجراهايي ازكوبيده شدن سرمجلسي‌ها به طاق وعده‌هاي دولتيبله ! اين داستان واقعي بود، به نمايندگان مجلس وعده سر خرمن داده شد و وعده دهنده هر كاري كه دلش خواست انجام داد و نمايندگان هم نظاره‌گر ماجرا هستند تا دفعه بعد!

ماجراي سر كار رفتن نمايندگان مجلس 

احتمالا بايد آمار مواردي را كه دولتي‌ها، مجلسي‌ها را سر كار گذاشته و يا به عبارتي سر نمايندگان مردم را به طاق كوبيده‌اند توسط خود قوه مقننه اعلام شود! ماجرايي كه اگر دست‌اندركاران سريال داستان‌هاي واقعي از آن مطلع مي‌شدند حتما يك يا چند قسمت از اين مجموعه تلويزيوني را به اين موضوع اختصاص داده و قضاوت در مورد آن را به بينندگان واگذار مي‌كردند. 

نخود سياه دولتي 

اما تا آنجا كه به پيگيري‌هاي يالثارات در ارتباط با دغدغه‌هاي فرهنگي مربوط مي‌شود، حداقل طي ۴ماه گذشته از مهرماه تا به امروز حداقل دو مورد جنجال‌برانگيز در تاريخ‌نگاري مربوط به اين پديده ثبت شده كه در خلال آن مسئولين احضار شده وزارت ارشاد به مجلس در يك جلسه نمايندگان شاكي را به دنبال نخود سياه فرستاده و كار خودشان را با كمال خونسردی انجام داده‌اند.


شماره ۷۰۰ يالثارات 

شماره ۷۰۰ يالثارات در حالي يادآور درج خبر نمايش عمومي فيلم كثيف من مادر هستم بود كه پيش از آن سازمان اجرايي انصار حزب‌الله به دليل دادن ارائه مجوز به ساخت اين فيلم و سه نمونه ديگر از شمقدري به دادگاه شكايت كرده بود. بيژن نوباوه در آن تاريخ به يالثارات گفت كه مجلس از ماهيت فيلم من مادر هستم اطلاع دارد و نمايش عمومي آن را به صلاح نمي‌داند و اين موضوع را هم به وزارت ارشاد اطلاع داده است. 

هدف نوشتار كنوني بازخواني آنچه در مورد اعتراضات به نمايش اين فيلم گذشت نيست اما بايد به بخش‌هايي از اين روند به عنوان ادله اثبات اين نوشتار اشاره داشت. 

گردهم‌آيي كم‌نظير مجلسي‌ها 

در گرماگرم اعتراضات متدينين و در حالي كه آنان در برابر وزارت ارشاد تجمع كرده بودند، بالاخره اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس در يك جلسه كنار هم جمع شدند و اين فيلم را دسته‌جمعي تماشا كرده و معدل خواسته آن بالاتفاق، اصلاح قسمت‌هايي از فيلم من مادر هستم بود تا بدين واسطه قابليت نمايش پيدا كند. كه البته به قول خودشان اين مطالبه مجلس به سازمان سينمايي وزارت ارشاد اعلام شد و آنان نيز قول دادند تا اصلاحات مد نظر را انجام دهند.


آش شور در شماره ۷۰۲ يالثارات 

مهدي عظيمي‌ميرآبادي سرپرست اداره نظارت و ارزشيابي ارشاد كسي بود كه درباره خبر وزير ارشاد درباره اعمال شدن اصلاحات بر نسخه اکران شده «من مادر هستم» به خبرنگار مهر گفته بود: طبق مذاکره با فريدون جيراني کارگردان و غلامرضا موسوي تهيه‌کننده «من مادر هستم» قرار شده که اصلاحات روي نسخه اکران شده و همزمان با اکران فيلم و در سالن‌هاي سينما در اسرع وقت انجام شود.


اما حجت‌الاسلام سيدعلي طاهري‌گرگاني، سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس طي گفت‌وگويي با شماره ۷۰۲ يالثارات در تاريخ ۲۲آذرماه در اين باره به يالثارات گفت: از آنجا که قانون دخالت در روند اجرايي را در شرح وظايف مجلس شوراي اسلامي پيش‌بيني نکرده است، کميسيون فرهنگي مجلس به اجبار بايد تا انجام اصلاحات ادعايي از سوي وزارت ارشاد صبر کند و پس از بازبيني نسخه اصلاح‌شده فيلم، در صورتي که اين اصلاحات تأمين‌کننده نظر کميسيون نبود وزير را مورد مواخذه قرار دهد. اما سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس با اعتراض يالثارت اعتراف كرد که تا اين لحظه نسخه اصلاح شده فيلم «من مادر هستم» براي ملاحظه به اين کميسيون عودت داده نشده است. البته آش آنقدر شور شده بود كه وي از مردم براي بازبيني نسخه ادعايي در سينماها و گزارش به مجلس استمداد طلبيد.البته بخشی از انتهای فیلم که به ماجرای مقابله با حکم قرآنی قصاص برمی‌گشت به دستور دادستانی حذف شد. اما دیگر اشکالات اساسی فیلم همچنان باقی ماند و موجب ریشخند نمایندگان معترض گردید. 

بازخواني داستان واقعي اول در شماره ۷۰۶ يالثارات 

با همه اين حرفها بدون اينكه حتي يک ثانيه از صحنه‌هاي مورد نظر مجلس حذف شود،اين فيلم در همان سينماهاي محدود وزارت ارشاد به نمايش عمومي درآمد. بله ! اين داستان واقعي بود، به نمايندگان مجلس وعده سر خرمن داده شد و وعده دهنده هر كاري كه دلش خواست انجام داد و نمايندگان هم نظاره‌گر ماجرا هستند تا دفعه بعد!


اسي، لاله و مجلس 

داستان واقعي دوم به ۲۱مهرماه يعني كمي پیش‌تر از ماجراي فيلم من مادر هستم مربوط مي‌شود يعني همان زماني كه علي‌رغم موج اعتراضات عمومي و مجلس به ساخت فيلم «لاله»، قهرمان رالي! سعيد‌ رجبي‌فروتن سخنگوي سازمان سينمايي از صد‌ور پروانه ساخت فيلم سينمايي «لاله» به کارگرد‌اني اسد‌الله نيک‌نژاد‌ سازند‌ه د‌سته چند‌م هاليوود‌ي فيلم‌هاي مستهجن د‌ر آمريكا كه معروف به «اسي» است خبر داد. فرداي آن روز بيژن نوباوه ساخت پروژه لاله را «ضربه‌زنند‌ه به فرهنگ کشور» د‌انسته و گفت: «‌اگر اين فيلم با مجوز د‌ولت ايران و از مجاري رسمي توليد‌ شود‌، قطعاً مجلس شوراي اسلامي با آن برخورد‌ خواهد‌ کرد‌.»


اين رجزخواني در حالي بود كه وزير ارشاد‌ آب پاكي را روي د‌ست همه ريخت و روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه د‌ر حاشيه نشست هيئت د‌ولت و د‌ر جمع خبرنگاران گفت: «انتقاد‌هاي رسانه‌اي از ساخت «لاله» بي‌مورد‌ است.» 

روايت تصميم آخر در شماره ۶۹۶ هفته‌نامه يالثارات 

اما آقاي نوباوه دست‌بردار نبود و در گفت‌وگو با شماره ۶۹۶ هفته‌نامه يالثارات گفت که كميسيون فرهنگي د‌ر آخرين تصميم‌گيري خود‌ مخالفت صد‌د‌رصد‌ و يكپارچه خود‌ با ساخت فيلم لاله را اعلام كرد. ‌وی گفت:ما به طور قطع وزير را به صحن علني مجلس براي توضيح احضار خواهيم كرد‌ تا به نمايند‌گان مرد‌م توضيح د‌هند‌ كه چه د‌ست‌هاي پنهاني د‌ر حال حمايت از ساخت اين فيلم از لحاظ ماد‌ي و معنوي هستند‌. زيرا مجلس همه اين موارد‌ را افشا خواهد‌ نمود‌. من اطمينان مي‌د‌هم مجلس از تمامي ابزارهاي خود‌ به شكل صد‌د‌رصد‌ و به هر قيمتي براي توقف ساخت اين فيلم استفاد‌ه خواهد‌ كرد‌.


نوباوه در حالي كه به يالثارات تأكيد مي‌كرد كميسيون فرهنگي مجلس تحت هر شرايط و به هر قيمتي جلوي ساخت اين فيلم را خواهد‌ گرفت با اطمينان گفت: د‌راين راستا مجلس د‌ست به افشاگري خواهد‌ زد‌ و اطلاعات مهم و ذيقيمتي را د‌ر مورد‌ سازند‌ه، و حاميان مالي و منتفعين اين پروژه افشا خواهيم كرد‌. آقاي وزير د‌ر صحن علني مجلس با يك سوال ملي روبرو خواهد‌ شد‌ و آن هنگام هيچ د‌فاعي از پروژه ساخت فيلم لاله نخواهد‌ د‌اشت. 

اما آيا پروژه ساخت فيلم لاله متوقف شد؟ اين يك سوال بدون پاسخ رسمي است كه دريافت جواب آن نياز به زمان دارد اما يك داستان واقعي از توهين مسئولان دولتي به نماينگان ملت است كه علي‌رغم در اختيار داشتن ابزارهاي قانوني براي تنبيه مسئولين خاطي، براي پرهيز از تنش‌زايي با آنان مماشات مي‌كنند؛ شيوه‌اي كه تاكنون از سوي بيشتر دولتي‌ها و در راس آن رئيس قوه مجريه بيش از آنكه دليلي براي حسن نيت قلمداد شود، به عنوان نشانه‌اي از ضعف فرض شده و موجبات افزايش تعداد داستان‌هاي واقعي از اين دست بين مجلس و دولت شده است.

منبع:هفته نامه یالثارات الحسین(ع)



http://ziba_lovememahtarin.com.loxblog.com/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1391برچسب:,ساعت 13:1 توسط امیر رضا زارعشاهی| |


Power By: LoxBlog.Com